tisdag 5 april 2011

Morgonmys

Vi tillåter Rosvo att sova i sängen, det beslutet tog vi innan vi ens skaffade honom. Det är trevligt att han hoppar upp på morgonen och gosar en stund innan det är dags att kliva upp. Han brukar komma och ge en rejäl kram och hämtar sedan grisen som syns till vänster i bild. Det hör till morgonrutinerna :) Mindre roligt är ju att vakna av att han ligger på täcket och man måste väcka surpuppan på natten för att stuva om i sängen. Han brukar knorra och grinigt halka ned på sin kudde på golvet eller gå och lägga sig i förra sovrummet. Han har inte riktigt accepterat att vi har bytt sovrum utan han går fortfarande dit när han vill sova på kvällen. När vi går till sängs tar det alltid ett par minuter innan han kommer tassande. Faktiskt lite sött.

4 kommentarer:

  1. Det ser mysigt ut. Vi skulle inte kunna ha Nelson i sängen, det skulle bli för trångt:)
    Ulf

    SvaraRadera
  2. Helena sa: Ett tag tyckte jag att jag inte fick plats i sängen och att jag blev utan täcke... men nu har jag vett att vakna och ta min beskärda del jag också.:)
    Men det hör till saken att han inte sover hea nätter med oss utan mest då vi lägger oss och på morgonnatten. Jag har nog lite Lassie i mig för jag tycker om att ha flocken nära så att jag vet att alla har det bra.
    (och jag är fortfarande lite nojig efter att han hade kramper förra sommaren)

    SvaraRadera
  3. Ingreppet tar ungefär 2 timmar med narkos och allt men dom brukar ju ligga inne under observation så runt 6 timmar i vanliga fall men för oss gick det på 3 2 timmar totalt. Vila i en vecka ungefär men inte för hetsigt under en månads tid. :)

    SvaraRadera
  4. Tack för svaret om hur lång tid kastreringsingreppet tar, hoppas det ger önskad effekt!

    SvaraRadera